Založ si blog

Básničky

Do trávy

 

Tráva si nevyberá miesto, kde narastie.

Donesie ju vietor, človek, zviera, vec…

Bude jej stačiť len kúsok zeme,

Aspoň malý, taký za necht

A vody aspoň toľko

ako sĺz z jedného tvojho oka.

 

Na ruke ma šteklia končeky stebiel tráv

narastených v puklinách

ako niečo jediné čo je tu,

jediné a samé medzi nami dvomi.

Sme do tej trávy zakliaty.

 

Tráva si nevyberá miesto, kde narastie,

tak si zoberme z nej príklad.

 

 

Rajčiny

 

Dnes pozabíjam všetky svoje profily

ako Odyseus svojich nenažratých príbuzných

v jednej izbe

„delete, delete, delete, delete, delete….“

Už nechcem, nemôžem a niekedy už opäť nechcem,

vysávajú zo mňa všetku šťavu a púšťajú ju

do nekonečných drôtov a hier,

hier na lásku, hier na tankistu, hier na sex, hier na politiku.

Budem nekompromisný, pekne pomaly

profil za profilom budem vraždiť všetky moje aliasi,

kým sa celý nevyhľadím, nezničím

a celý očistený na jeden mail, poviem si:

„Od zajtra rána už budem žiť

len pre seba živého, separovaného a mŕtveho.“

 

už mi nenapíšeš, už ťa zajtra zase neporazím,

už ťa zajtra nezastrelím, už mi zajtra nenakladú,

nič, no  hashtag, no coment, žiadna diskusia,

žiadne foto mojich zvrtakov a rýchlych víťazstiev.

 

A…. budem pestovať rajčiny

 

A povedzte mi, kto niečo také už dokázal?

Nemám sa s kým rozprávať, nemôžem ti písať

a masturbovať, nemám dnes víťazstvá a reakcie.

Budem ako Ježiš a na tretí deň postupne vstanem z mŕtvych

aspoň na tých stránkach, kde chcem…

zrodím si svoje nové ja, celkom čisté a neunavené

s popretŕhanými pupočnými šnúrami,

aj klávesnicu a myš si kúpim nové,

Možno ma niekto spozná a možno nie

prsty zase ľahko utekajú po písmenách

a hormóny šťastia sa vylievajú do rozhrania človek stroj.

 

Básničky VI.

29.09.2023

Ráno IIIa.3 dvadsaťštyri hodinoví ľudia klepú na okná ešte poskakujem v záhrade plnej balónov nadýchnem sa z vankúša spomienok je čas na čaj a prvú predpoveď počasia v real- timovej databáze mojich myšlienok začínam generovať obvyklé hlúposti obraz dnešného dňa sa na jeden displej nezmestí vírim prach a príležitosti, niečo na mňa sadne [...]

Bilboardy – náš duševný smog

24.08.2023

Bilboardy – náš duševný smog premnožený pri príležitosti volieb tých, z ktorých niektorí povedú našu krajinu: Demokrati: „Demokrati spájajú“ – rozpojiť, spojiť, rozpojiť, spojiť, rozpojiť, spojiť, kto si trúfne odhadnúť v akej fáze (roz)spájania budú po voľbách, alebo dva mesiace po nich. Republika: „Mimovládkam ani cent“ – neverte im, že nevedia [...]

Básničky V.

19.05.2023

Večer je pomarančový večer vyrušuje ma neustále kolísanie vody z trička presvitá celý svet zobudil som ťa, aby si zaspala vták bije zobákom o sklo moje srdce bije ako čineli dnes sa všetky čmeliaky zbláznili lietali ako drony a chytili nás podvečer v posteli Rajská záhrada chovajú ma vo vysokom dome, možno na slaninu možno na výkon práce okná [...]

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54, aktualizované: 13:58

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

forró, fico, galanta

Tlačila na Forróa vláda? Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len predseda, stretnutie s Korčokom zrušil svojvoľne

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Jaroslav Naď

Naď: Najväčšou výzvou pre NATO bude odolať dezinformačným útokom

29.03.2024 11:47

Podľahnutie premysleným kampaniam, na ktoré je podľa štatistík Slovensko náchylné, môže podľa Naďa oslabiť celkovú dôveru v NATO a Alianciu samotnú.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 32
Celková čítanosť: 51544x
Priemerná čítanosť článkov: 1611x

Autor blogu

Kategórie