Založ si blog

Básničky II

Trilógia o ráne a ránach

 

Ráno v aute

 

Ráno v aute

mám v ústach chuť,

aj keď som si umyl zuby, čudné?

možno je z včerajších raňajok, obeda či spoločného večera,

keď sme boli spolu.

mám v ústach chuť,

je okrúhla a nenápadne plachá, sedí na jazyku

a zarýva sa do pamäti a rúk.

mám v ústach chuť,

je z teba, moje ústa boli na (pri) všetkom

čo na tebe vyčnievalo alebo sa mi schovávalo.

mám v ústach chuť,

možno by si mi mala chutiť zakaždým inak,

a možno by mala byť rovnaká a rovnako…

mám v ústach chuť,

je rovnaká na podnebí ako na lícach

je rovnaká ako ty dolu, vykričaná a nenápadne tichá

mám v ústach chuť,

nevypľujem ju, ani nezjem

obliznem ťa ňou večer ako tvoj väzeň.

mám v ústach chuť

a keď si na ňu spomeniem

prídem za tebou.

 

 

Ráno v kúpeľni

 

Urobme sanitárne opatrenia, nech je všetko čisté!

Vodný kameň rastie z opakovaní,

umelohmotné frutti di mare poukladané na vani,

vypľúvaš z úst, všetko čo sa ti snívalo

a dôkladne drhneš, nech vyženieš všetko.

Studené umývadlo sa ti smeje a pije

vodu tečúcu akoby dookola.

Vypľúvaš to, čo si nevypľul večer.

V skrinke sa schováva tvoja žena v práci,

tmavé hrebene a okrúhle vatové tampóny

sa s tebou rozprávajú, celkom otvorene.

Láska je ukrytá v uteráku, príkladne mäkkom,

čistom a pre všetkých, ktorí prídu.

Opretý o umývadlo ako v bare

hľadia na mňa flakóny pyšne, cudzo a podmanivo

berú si zo mňa moje ja a pokrývajú ho nánosom

niečoho žiadúceho, potrebného.

Chlpy a sekréty už odniesla voda ako nahromadené zlo,

si krásny, príťažlivý, úspešný…

Ešte si to urobím a utekám.

 

Jedno ráno

 

Každé ráno jedávam jablko,

aj so šupkou, umyté alebo neumyté.

Prízemnú hmlu, ktorá predsa nemôže byť prízemná,

naberám veľkou lyžicou,

nohy mám z toho celkom zablatené

a po dlhom vlákne pavučiny steká jedna kvapka

až neviem kam, a až tam ju obliznem.

O volant si opieram hlavu, zívam,

oholený až na kosť nadávam alebo spievam.

Zima je mi na tie nohy,

sú zapletené ako sladké telo vianočky.

Keby srnky vedeli, že soľ už nie je nad zlato

celkom inak by sa správali,

už nemá význam ich loviť, iba ich ledabolo zabíjame.

Čo môže byť tak dôležité, dôležitejšie ako život?

Asi hocičo.

Takto veru začínam deň,

aký potom môže byť?

Básničky VI.

29.09.2023

Ráno IIIa.3 dvadsaťštyri hodinoví ľudia klepú na okná ešte poskakujem v záhrade plnej balónov nadýchnem sa z vankúša spomienok je čas na čaj a prvú predpoveď počasia v real- timovej databáze mojich myšlienok začínam generovať obvyklé hlúposti obraz dnešného dňa sa na jeden displej nezmestí vírim prach a príležitosti, niečo na mňa sadne [...]

Bilboardy – náš duševný smog

24.08.2023

Bilboardy – náš duševný smog premnožený pri príležitosti volieb tých, z ktorých niektorí povedú našu krajinu: Demokrati: „Demokrati spájajú“ – rozpojiť, spojiť, rozpojiť, spojiť, rozpojiť, spojiť, kto si trúfne odhadnúť v akej fáze (roz)spájania budú po voľbách, alebo dva mesiace po nich. Republika: „Mimovládkam ani cent“ – neverte im, že nevedia [...]

Básničky V.

19.05.2023

Večer je pomarančový večer vyrušuje ma neustále kolísanie vody z trička presvitá celý svet zobudil som ťa, aby si zaspala vták bije zobákom o sklo moje srdce bije ako čineli dnes sa všetky čmeliaky zbláznili lietali ako drony a chytili nás podvečer v posteli Rajská záhrada chovajú ma vo vysokom dome, možno na slaninu možno na výkon práce okná [...]

Josep Borrell

EÚ pracuje na rozšírení sankcií voči Iránu po jeho útoku na Izrael

16.04.2024 21:21

Návrh verejne podporilo Nemecko, Francúzsko a niekoľko ďalších členov EÚ. Súhlas s ním vyslovil aj šéf zahraničnej politiky EÚ Borrell.

NR SR, protest

Pred parlamentom sa zišli stovky ľudí. Protestovali proti zásahom do kultúry i životného prostredia

16.04.2024 19:48

Poukázali na to, že vláda má vynakladať maximum úsilia, aby sa kľúčové piliere demokracie mohli rozvíjať slobodne, participatívne a udržateľne.

Izraelskí vojaci / IZ Armáda / Pásmo Gazy / Tank /

Izraelská armáda tvrdí, že zabila veliteľa Hizballáhu

16.04.2024 19:19

Tá uviedla, že jedno z jej lietadiel „zasiahlo a zlikvidovalo“ veliteľa Hizballáhu v oblasti Ain Ebel v Libanone.

munícia, 155

Slovensko sa zbierkou pripojilo k iniciatíve českej vlády na nákup munície pre Ukrajinu

16.04.2024 18:40

Do zbierky sa zapojilo už viac ako dvadsať krajín. Ako pripomenulo občianske združenie Mier Ukrajine, slovenská vláda sa pridať odmietla.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 32
Celková čítanosť: 51913x
Priemerná čítanosť článkov: 1622x

Autor blogu

Kategórie