Založ si blog

Básničky V.

Večer

 

je pomarančový večer

vyrušuje ma neustále kolísanie vody

z trička presvitá celý svet

zobudil som ťa, aby si zaspala

vták bije zobákom o sklo

moje srdce bije ako čineli

dnes sa všetky čmeliaky zbláznili

lietali ako drony

a chytili nás podvečer v posteli

 

Rajská záhrada

 

chovajú ma vo vysokom dome,

možno na slaninu

možno na výkon práce

okná sú hliníkové, sklo neprepúšťa UV lúče

jedlo mi dávajú v jedálni

príkazy dostávam poštou elektronickou

hudba znie pri skúškach požiarnej signalizácie

neviem, kedy som urobil niečo veľmi dobre,

kedy som to úplne pohnojil

rozprávam, kedy mi povedia

a dopredu viem, čo poviem

nech mi ostane moja stolička, moja myš,

ich život

 

Rajská záhrada II.

 

Na konci horizontu udalostí nervózne podupkáva

sedembodková lienka

čaká na tvoj odtlačok prsta,

aby mohla odletieť z mesta

 

na oblohe vyrezaný obdĺžnik

naznačuje nový svet, svet bez formy

len z protirečení, tetovaní a svetla

nula a osmička proti všetkým

 

predimenzované mochito vytvára spád

lodičky na tvojich nohách

v pote a prachu, v snehu a v horúčave

na striedačke sedí prítomnosť a sex

 

rýchle striedanie farieb, stroboskop slovíčok

na guči roztrhnutý poťah

a prepálené zelené hadie oči

ako keby sme už boli celkom hluchí

 

 

 

Básničky VI.

29.09.2023

Ráno IIIa.3 dvadsaťštyri hodinoví ľudia klepú na okná ešte poskakujem v záhrade plnej balónov nadýchnem sa z vankúša spomienok je čas na čaj a prvú predpoveď počasia v real- timovej databáze mojich myšlienok začínam generovať obvyklé hlúposti obraz dnešného dňa sa na jeden displej nezmestí vírim prach a príležitosti, niečo na mňa sadne [...]

Bilboardy – náš duševný smog

24.08.2023

Bilboardy – náš duševný smog premnožený pri príležitosti volieb tých, z ktorých niektorí povedú našu krajinu: Demokrati: „Demokrati spájajú“ – rozpojiť, spojiť, rozpojiť, spojiť, rozpojiť, spojiť, kto si trúfne odhadnúť v akej fáze (roz)spájania budú po voľbách, alebo dva mesiace po nich. Republika: „Mimovládkam ani cent“ – neverte im, že nevedia [...]

Krátke historky z pod svetla

21.04.2023

I. Dnes, dnes mám rande so svojím m(i)estom, na mobile som povolil všetky cookies, na rohu vo vychytenej cukrárni si dám čokoládové cookies s kúskami mandlí, aj keď mi mandle už dávno vybrali. Pozoruje ma urban kamera, ktorej som už dávno povolil snímať moje kroky ako informáciu o mojich osobných údajoch a pocitoch, som poučení a učiť sa mi dnes už nechce, dnes sa [...]

mrož, ryba

Poľský turista dostal vysokú pokutu za to, že sa na Špicbergoch príliš priblížil k mrožovi

28.04.2024 07:24

Turista z Poľska pri návšteve nórskeho arktického súostrovia Špicberky dostal pokutu za to, že sa až veľmi priblížil k mrožovi.

Boroďanka, vojna na Ukrajine

ONLINE: Pokračujú tuhé boje o Očeretine. Ukrajina dúfa, že americká pomoc zvráti situáciu na fronte

28.04.2024 07:15, aktualizované: 07:37

Ukrajina očakáva, že zahraničná vojenská pomoc vrátane munície a zbraní pomôže zvrátiť situáciu na frontoch v Bachmute a Avdijivke aj v iných oblastiach.

Izrael / Vojak / Armáda / Gaza /

Niektorí z rezortu diplomacie USA pochybujú o legálnom použití amerických zbraní Izraelom

28.04.2024 06:25

"Vážne znepokojenie z nedodržiavania" humanitárneho práva počas vojny v Pásme Gazy Izraelom vyjadrili štyri zložky rezortu americkej diplomacie.

Abrams, Ukrajina

Tankom Abrams sa na Ukrajine nedarí. Vyskúšajú ruskú korytnačiu taktiku?

28.04.2024 06:00

Ukrajina dostala od USA 31 tankov Abrams M1A1. O päť už prišla a ďalšie tri boli poškodené.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 32
Celková čítanosť: 52216x
Priemerná čítanosť článkov: 1632x

Autor blogu

Kategórie