Založ si blog

Óda na rúško (básnička)

Óda na rúško

 

hľadám slová v rúšku už niekoľko dní

 

vidím len tvoje hnedé oči,

hlas máš deformovaný rúškom bezpečnosti

hľadám v ňom odtiene,

ktoré mi pomáhajú poznať, či sa smeješ alebo smútiš

žmurkni na mňa, žmurkni na mňa

 

do rúška nakýchal som si

zbytky z dnešnej operatívnej porady

všetci sme sa drzo, nenávistne a neviditeľne uškŕňali

všetko mi v ňom smrdí a páchne

ako v chlieve plnom baktérii a svíň

 

mrmlem a rúham sa do rúška,

zase ma nepočuť, zase mi nerozumieť

mám si niečo na rúško napísať alebo si tam dať displej?

kde sú výrobcovia hesiel

rúška všetkých krajín, spojte sa.

 

potajomky pozerám, ako si dávaš dole rúško,

som z toho vzrušený, ako keď si dávaš dole podprsenku

a odkryješ svoje oblé, vzrušujúce prsia,

pohyb máš už zautomatizovaný,

odhaľuješ svoje pery, nos a náladu.

 

Na rúško, na uško

za rúško, za vrecúško

k rúšku na skúšku

 

ako som už napísal, hľadám slová z rúška už niekoľko dní

Básničky VI.

29.09.2023

Ráno IIIa.3 dvadsaťštyri hodinoví ľudia klepú na okná ešte poskakujem v záhrade plnej balónov nadýchnem sa z vankúša spomienok je čas na čaj a prvú predpoveď počasia v real- timovej databáze mojich myšlienok začínam generovať obvyklé hlúposti obraz dnešného dňa sa na jeden displej nezmestí vírim prach a príležitosti, niečo na mňa sadne [...]

Bilboardy – náš duševný smog

24.08.2023

Bilboardy – náš duševný smog premnožený pri príležitosti volieb tých, z ktorých niektorí povedú našu krajinu: Demokrati: „Demokrati spájajú“ – rozpojiť, spojiť, rozpojiť, spojiť, rozpojiť, spojiť, kto si trúfne odhadnúť v akej fáze (roz)spájania budú po voľbách, alebo dva mesiace po nich. Republika: „Mimovládkam ani cent“ – neverte im, že nevedia [...]

Básničky V.

19.05.2023

Večer je pomarančový večer vyrušuje ma neustále kolísanie vody z trička presvitá celý svet zobudil som ťa, aby si zaspala vták bije zobákom o sklo moje srdce bije ako čineli dnes sa všetky čmeliaky zbláznili lietali ako drony a chytili nás podvečer v posteli Rajská záhrada chovajú ma vo vysokom dome, možno na slaninu možno na výkon práce okná [...]

Baerbock, Netanjahu

Hádka kvôli Gaze? Nie sme ako nacisti, nahneval sa Netanjahu na nemeckú ministerku

20.04.2024 14:00

Počas návštevy nemeckej šéfky diplomacie Annaleny Baerbockovej v Tel Avive došlo k ostrej výmene názorov medzi ňou a izraelským premiérom, ktorý poprel, že by ľudia v Pásme Gazy hladovali.

Peter Pellegrini

Podpredsedovia alebo Šutaj Eštok. Nový šéf Hlasu bude známy na prelome mája a júna

20.04.2024 13:07, aktualizované: 13:40

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 32
Celková čítanosť: 52062x
Priemerná čítanosť článkov: 1627x

Autor blogu

Kategórie