Založ si blog

Básničky VI.

Ráno IIIa.3

 

dvadsaťštyri hodinoví ľudia klepú na okná

ešte poskakujem v záhrade plnej balónov

nadýchnem sa z vankúša spomienok

je čas na čaj a prvú predpoveď počasia

 

v real- timovej databáze mojich myšlienok

začínam generovať obvyklé hlúposti

obraz dnešného dňa sa na jeden displej nezmestí

vírim prach a príležitosti, niečo na mňa sadne

 

každý dotyk svieti ako prst mimozemšťana

kráčam a sedím, milujem a pobehujem

garantované prémie pohlcujú krehkú realitu

v ušiach zvuk zašliapnutého slimáka

 

zariadenia pripravené, back-up frčal celú noc

záplaty na diery v duši inštalované

ekotop blízko mojej kože je prevoňaný

kuriér, čo teraz príde, nesie papierovú krabicu

 

každý kto len chce, môže robiť to, čo ja

zatvorené dvere bytu taja moju pivnicu

v súvislosti, v príležitosti, v rozvoji

veľké vzdialenosti prekonáš otvorením (sa)…

 

 

Zápisky

 

až mi schudne duša do starých nohavíc

a biely strom na záhrade vyrastie

odnesiem do zberu výpožičky stratených kníh

o ostrovoch plných pokladov a tajomstiev

zapnem hudbu na plné gule

natočím život na koleso a otvorím okno

 

vietor točí vrtuľami, možno tiež z lásky

ráno, keď vstanem najprv dlho sedím

a až potom sa začína môj dlhý deň

ani dnes nezomriem od hladu

 

vo mne zobudené gény neandertálca

posielajú ma po stopách zberača lovca

vždy som chcel pracovať na zbernom dvore

som utekajúci a spotený človek

dáždniky sa dnes už prestali používať

a oči, ktoré mi narástli na chrbte

nevedia plakať, len pozerajú za roh

budúcnosť je zvedavá sama na seba

 

bavia ma tvoje ruky, ktoré neustále prekladáš jednu cez druhú

ako jemné chumáčiky pestrofarebnej vlny

každý pohyb je slovo, každý pohyb je teplo

telá, kože a spomienky sa vrstvia

 

croissant so sladkou náplň z pomletých včerajších dotykov

tento príbeh je dnes už nedostupný

povedz niečo alebo ma chyť za uši

z tvojich očí a rúk ostatné už vytuším

Bilboardy – náš duševný smog

24.08.2023

Bilboardy – náš duševný smog premnožený pri príležitosti volieb tých, z ktorých niektorí povedú našu krajinu: Demokrati: „Demokrati spájajú“ – rozpojiť, spojiť, rozpojiť, spojiť, rozpojiť, spojiť, kto si trúfne odhadnúť v akej fáze (roz)spájania budú po voľbách, alebo dva mesiace po nich. Republika: „Mimovládkam ani cent“ – neverte im, že nevedia [...]

Básničky V.

19.05.2023

Večer je pomarančový večer vyrušuje ma neustále kolísanie vody z trička presvitá celý svet zobudil som ťa, aby si zaspala vták bije zobákom o sklo moje srdce bije ako čineli dnes sa všetky čmeliaky zbláznili lietali ako drony a chytili nás podvečer v posteli Rajská záhrada chovajú ma vo vysokom dome, možno na slaninu možno na výkon práce okná [...]

Krátke historky z pod svetla

21.04.2023

I. Dnes, dnes mám rande so svojím m(i)estom, na mobile som povolil všetky cookies, na rohu vo vychytenej cukrárni si dám čokoládové cookies s kúskami mandlí, aj keď mi mandle už dávno vybrali. Pozoruje ma urban kamera, ktorej som už dávno povolil snímať moje kroky ako informáciu o mojich osobných údajoch a pocitoch, som poučení a učiť sa mi dnes už nechce, dnes sa [...]

Izrael / Vojak / Armáda / Gaza /

Niektorí z rezortu diplomacie USA pochybujú o legálnom použití amerických zbraní Izraelom

28.04.2024 06:25

"Vážne znepokojenie z nedodržiavania" humanitárneho práva počas vojny v Pásme Gazy Izraelom vyjadrili štyri zložky rezortu americkej diplomacie.

Abrams, Ukrajina

Tankom Abrams sa na Ukrajine nedarí. Vyskúšajú ruskú korytnačiu taktiku?

28.04.2024 06:00

Ukrajina dostala od USA 31 tankov Abrams M1A1. O päť už prišla a ďalšie tri boli poškodené.

parlament, PVV, rokovanie, Robert Fico, Peter Pellegrini, Milan Majerský, Tomáš Taraba

Získa Slovensko všetkých 6,4 miliárd z plánu obnovy? Úradníci vládu kritizujú, Fico sa spolieha na nové zákony

28.04.2024 06:00

Najviac omeškaných míľnikov a problémov s implementáciou opatrení majú rezorty zdravotníctva, spravodlivosti a životného prostredia či vnútra. Slovensko môže prísť o miliardy eur.

Gay, gej homosexuáli, LGBTI, dúhový pochod,

Nový iracký zákon proti homosexualite počíta s trestom až 15 rokov väzenia

28.04.2024 05:49

Cieľom zákona je "chrániť irackú spoločnosť pred morálnou skazenosťou a volaním po homosexualite, ktoré zachvátilo svet".

Štatistiky blogu

Počet článkov: 32
Celková čítanosť: 52215x
Priemerná čítanosť článkov: 1632x

Autor blogu

Kategórie