Založ si blog

Alexander Rozenbaum – Au

Krátka spomienka na ruského básnika a pesničkára, text piesne v ruštine a v mojom nepresnom preklade. Samotnú pieseň nie je ťažké si nájsť na známom webe, i keď ja ju mám najradšej bez videa.

 

Александр Розенбаум – Ау

 

Я хотел бы подарить тебе песню,

Но сегодня это вряд ли возможно.

Нот и слов таких не знаю чудесных,

Всё в сравнении с тобою — ничтожно.

 

Я хотел бы подарить тебе танец,

Самый главный на твоём дне рожденья.

Если музыка играть перестанет,

Я умру, наверно, в то же мгновенье.

 

Ау… Днём и ночью счастье зову.

Ау… Заблудился в тёмном лесу я.

Ау… И ничего другого на ум.

Ау. Ау. Ау…

 

Я хотел бы подарить тебе небо

Вместе с солнцем, что встает на востоке,

Там, где былью начинается небыль,

Где не будем мы с тобой одиноки.

 

Я хотел бы провести тебя садом,

Там, где сны мои хорошие зреют.

Только жаль вот, не смогу идти рядом,

От дыханья твоего каменею.

 

Я хотел бы подарить тебе счастье,

То, которое никто не оспорит.

Только сердце часто рвётся на части,

Так как, видимо, я создан для горя.

 

Я хотел бы подарить тебе голос,

Чтобы пела колыбельную детям.

Ни рукой не снять мне боль, ни уколом.

Точно знаю, что меня ты не встретишь.

 

Alexander Rozenbaum – Au

 

Ja chcel by som ti podarovať pieseň,

ale dnes to zrejme nebude možné.

Takých úžasných nôt a slov nepoznám,

všetko v porovnaní s tebou je smiešne.

 

Ja chcel by som ti podarovať tanec,

ten hlavný na tvojich narodeninách.

A keby naša hudba prestala hrať,

ja umriem, určite, v tom okamihu.

 

Au … dňom, nocou privolávam šťastie.

Au … ja stratil som sa v tmavom lese.

Au … a nič iné už nemám v hlave.

Au, au, au…

 

Ja chcel by som ti podarovať nebo

spolu so slnkom, čo vstáva na východe,

tam, kde sa bytím začína nebytie,

kde nebudeme ty – ja osamelí.

 

Ja chcel by som ťa sprevádzať sadom

tam, kde dozrievajú moje sny krásne.

Škoda, že nemôžem ísť vedľa teba,

od tvojho dychu mením sa na kameň.

 

Ja chcel by som ti podarovať šťastie,

také, čo nik nebude spochybňovať.

Roztrhané na kúsky môže byť len srdce,

takže ja som zjavne stvorený pre žiaľ.

 

Ja chcel by som ti podarovať môj hlas

aby si spievala uspávanku deťom.

Ani rukou, ani liekom bolesť neutícha.

Bezpečne už viem, že ty ma nestretneš.

Básničky VI.

29.09.2023

Ráno IIIa.3 dvadsaťštyri hodinoví ľudia klepú na okná ešte poskakujem v záhrade plnej balónov nadýchnem sa z vankúša spomienok je čas na čaj a prvú predpoveď počasia v real- timovej databáze mojich myšlienok začínam generovať obvyklé hlúposti obraz dnešného dňa sa na jeden displej nezmestí vírim prach a príležitosti, niečo na mňa sadne [...]

Bilboardy – náš duševný smog

24.08.2023

Bilboardy – náš duševný smog premnožený pri príležitosti volieb tých, z ktorých niektorí povedú našu krajinu: Demokrati: „Demokrati spájajú“ – rozpojiť, spojiť, rozpojiť, spojiť, rozpojiť, spojiť, kto si trúfne odhadnúť v akej fáze (roz)spájania budú po voľbách, alebo dva mesiace po nich. Republika: „Mimovládkam ani cent“ – neverte im, že nevedia [...]

Básničky V.

19.05.2023

Večer je pomarančový večer vyrušuje ma neustále kolísanie vody z trička presvitá celý svet zobudil som ťa, aby si zaspala vták bije zobákom o sklo moje srdce bije ako čineli dnes sa všetky čmeliaky zbláznili lietali ako drony a chytili nás podvečer v posteli Rajská záhrada chovajú ma vo vysokom dome, možno na slaninu možno na výkon práce okná [...]

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.

Grasalkovičová záhrada

Bratislava opäť symbolicky otvára svoje brány, konajú sa mestské dni

20.04.2024 08:57

Pripravené sú prehliadky bežne neprístupných miest, výstavy, divadelné predstavenia, koncerty, workshopy či jazdy historickými vozidlami i Propelerom na druhú stranu Dunaja.

Európska únia / EÚ / Brusel /

Hrabko: EÚ nemôže meniť eurofondy podľa výsledkov parlamentných volieb

20.04.2024 07:52

List KDH do Bruselu, ktorý žiada, aby občania Slovenska neboli trestaní odobraním eurofondov, považuje publicista za posolstvo dovnútra štátu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 32
Celková čítanosť: 52059x
Priemerná čítanosť článkov: 1627x

Autor blogu

Kategórie