Môj pes (Canis familiaris) a ja

11. januára 2023, jancelado, Galérie

Uložil som svojmu psovi disciplinárny trest a kárne opatrenie: „dva a pól dňa v náhubku okrem času na stravu a na zábavu“, ale čítajte prečo.  V do obednom čase a za noci si tajne pazúrikom na pravej labke a diaľkovým ovládačom zapínal známu televíznu stanicu tv1000, ďalej aktivoval prekladač psej reči do ľudskej („Dog translator“, poznámka redakcie) v mojom mobile a telefonoval do vyhľadávanej relácie o astrálnych záležitostiach a nechal si aktivovať ôsmu čakru a tretie oko.

Popravde neviem, ako to dokázal. Zdalo sa nám to milé a zábavné, aj keď drahé a zdalo sa nám to aj nezmyselné, no výsledkom týchto astrálnych operácii bolo, že náš štvornohý priateľ začal s nami komunikovať! Samozrejme, že mu nenarástli hlasivky a nezmenšil sa mu jazyk, ale translátor psích zvukov začal prekladať úplne iné vety, bol to obrat v jeho slovnej zásobe o milión percent. Náš domáci miláčik zahájil svoj nový stupeň existencie, zrodil sa z neho duchovne iný – nový druh.

Predtým to bolo iba „chcem jesť“, „chcem von“, „k..rva zase nám serie susedových mačka na trávniku, pusti ma von, roztrhám ju ako žabu“ (áno môj pes má/mal prostoreký banícky slovník, ale na to som si už trošku zvykol).

Ale teraz to je: „ty si už jedol a ja čo?“, „ty si už bol na záchode a ja čo“ – na to mu odpovedám, že sa má naučiť chodiť na záchod a on mi zase odvrkne, že „nech no neseriem, že sa vykadí do sprchového kúta“, vyjdem zo spálne a len tak si vzdychne, že „vy ľudia to máte lepšie, nám sa suky hárajú len dvakrát do roka“ a tak by som mohol pokračovať. Problémom zvierat alebo nášho psa však je, že nevedia klamať a tak sa to nedá vydržať. Keď dcéra povie, že už upratala, on povie že „nie“, keď poviem, že som bol iba na jedno, on zamrmle, že „nie“, keď oslovím ženu „chrobáčik“, on povie, že „rovno jej povedz, čo chceš“, atď., atď. Nemá to konca kraja. Neverili by ste, čo dokáže vyňuchať, započuť a vycítiť. Návštevy k nám už nechodia (skoro so všetkými je náš pes na vojnovej nohe), nálada doma je pod psa a to doslovne.

Skúsili sme ho aj vypnúť, veď stačí odinštalovať apku z mobilu, ale to bolo ako keby sme ho zabili, uväznili do svojho sveta a on už je to predsa náš „familiaris“. Taká nemota presahovala náš súcit.

Po všerodinnej porade padlo rozhodnutie vrátiť nášho dunča do pôvodného stavu. Začal som ako inak v telke (ab ovo), kde to všetko začalo. Najskôr ma vysmiali, potom pomáhali ako sa dalo, samozrejme cez platenú telefónnu linku, ale nezabral obojok z ruženínu ani ametystu, či kremeňa a účty za telefón sa opäť vyšplhali k tisícke. Nuž začali sme pátrať po iných spôsoboch.

Nakoniec som so psom skončil u miestnej, povedal by som až obecnej šamanky. Skoro v každom okrese taká žena existuje, má zvláštny dvor, kopec zvierat, po dome množstvo sušených zázračných bylín, táto naša robila aj woodoo rituály, ale len dovtedy, kým jej pritom akýsi chuligáni neprepichli bradavky. Vie miešať zázračné kokteily, liečiť a niektoré vedia aj dobre variť. Tiež sa mi vysmiala, ale keď jej môj pes povedal svoj názor na jej zvieratník a poriadok v dome, skrotla. Začali sme zázračnou masťou na moju mobilnú aplikáciu, to však iba zničilo mobil, potom sme mazali psovi chvost a čelo (naozaj netuším ako prišla na ten chvost) zázračným lektvarom, to však tiež neslávilo úspech, pes iba lepšie spal a prestal jesť zbytky z kuracieho vývaru. Nakoniec sme skončili pri hypnóze, to bolo hádam najlepšie, i keď sme si od psa vypočuli niečo ako psychologický profil celej našej rodiny a nakoniec to nepomohlo, ale kým pes spal, tak sme si to aspoň s miestnou čarodejkou pekne užili. No výsledok sa nedostavil.

Stav sa zdá byť nezvratný…

3 years later (o 3 roky neskôr)

Žijem spolu so psom na chate, od manželky, resp. od celej rodiny som odlúčený a tak si tu pustovnícky nažívame. Už aj môj slovník sa zmenil na banícky, naučil som sa mu odvrávať, sem tam poskytujeme prekladateľské služby (cudzí pes – môj pes – majiteľ) za nekresťanské poplatky. Pes skáče po lúke s mobilom na krku a učí sa spievať. Do práce za nočného vrátnika ho nevzali, vraj nemá dostatočnú kvalifikáciu (nespí v noci ako ostatní). A ja čakám, možno do nás udrie blesk alebo nás uriekne žaba a všetko sa vráti do starých koľají.

Neviem ako sa ľudstvo môže už toľké veky snažiť porozumieť iným druhom, pozemským či z iných planét. Ak sa to podarí, to sa nebude dať vydržať, ak ich nenaučíme klamať.